20 май 2016 г.

Великден 2016

Великден мина отдавна, но аз не съм се похвалила с великденските си яйца. Тази година бяха два вида -  бързи и бавни. Бавните са тези с восъка, така и не им хванах чалъма. Или восъка не тече, или тече повече отколкото трябва. Свещта ми опушваше, търпението ми беше на изчерпване, и си мисля, че догодина вече ще са друг вид яйцата. Може би също бавни, но определено други.



 "Бързите" са най-обикновени, и не съм бързала да ги вадя от боята, просто тя беше минала годността с около 5-6 години, резултата бяха цветове на дъгата, всъщност много съм доволна.


   Преди яйцата реших на мястото на Новогодишната украса да имам Великденска. Все пак този празник ми е по-приятен от Коледния. Дали заради това, че пролетта се събужда, дали заради липсата на задължението да търчиш за подаръци....
  Както винаги, правена е с каквото има.
   Бяхме отрязали клони от брезата, които ми пречеха да си завърша алеята от павета. И докато ги обикалях нервно, ми хрумна да ги използвам. Идеята се роди моментално, след като свих няколко на венец.
 Проблемът беше, че яйцата са навън и ги вали. А единственото, което ми идваше наум беше, да ги направя от папие маше. Това в моя случай е накъсан и сварен картон, разбит с пасатора, изцеден и лепен със сладка брашняна каша.
  Не зная колко от вас са имали часове по трудово обучение, къдено върху модел на лице от глина лепяхме късчета вестници с такава сладка каша. След като изсъхнеше вадехме от глината. Накрая боядисвахме , излязвахме малко, и имахме маска.
Аз обаче яйцата ги налепих от тази каша върху едни топки от смачкана хартия, а като изсъхнаха след 4-5 дни ги боядисах с едни застояли се маслени боички, с които се пробвах да ставам художничка. И перцата от пауна затрептяха. Тези венчета се въртят при най-лекия полъх, супер забавно е.




  И едно гнезденце си направих, само не измислих какво да сложа вътре.


 Накрая с цветни лампи беше украсен и асмалъка, ама на моите снимки е трудно да се разбере, че са цветни. Само светулките не мога да фокусирам. Вълшебно е!





Няма коментари:

Публикуване на коментар