21 март 2013 г.

Първият ден на пролетта

       Баба Марта се приготвя да си тръгва, в първия й ден я посрещнах с тази декорация:


Венецът красеше тухлената ми стена, но цветово не изглеждаше съвсем добре, затова поразредих бръшляна в градината и го окачих за повече контраст.

Едно близко пътуване беше причина да сваля мартеничките, господин Щъркът важно крачеше в реката. Мартеницата вече краси цъфналата кайсия.

Цял ден пчеличките жужаха от цвят на цвят, а аз улових друго насекомо. Знаете ли как се казва? Много бих искала да науча!
Кайсията все пак пострада от пролетните студове. Всички овошки бяха напръскани с Антифрост, но отворените цветове не се спасиха.

В крайна сметка половината цветове бяха покафевели.

Цъфнаха и първите храсти в градината - форзициите. толкова ме радват с този ярък слънчев цвят! Моята половинка не ги харесва особено и често мисли как да ги замени, но аз не си ги давам заради тази първа пролетна багра.

Forsythia
Forsythia
Започва да цъфти медуницата Pulmonaria officinalis. Имам две различни мънички коренчета след разсаждането, което май се оказа излишно, защото това цвете се е самонасяло в доволно количество.

Pulmonaria officinalis

Pulmonaria officinalis

За моя голяма радост се е самонасяло за първи път и друго растение - Арум. Изпитвам известен страх да разсадя тези бебчета, а са ми много важни, защото от три корена Арум е останал само един.
 Arum italicum

Да си призная, никога не съм виждала как от семка пониква плодно дръвче. Докато си ровех под декоративната ябълка, забелязах странни семеначета. Някои излизаха направо от плода!

Malus x zumi 'Golden Hornet'


Така изглеждаше, когато я купихме. По-интересното в случая е, че я избирахме по вкус.

Malus x zumi 'Golden Hornet'
Батутът  е част от атракционите в градината, след езерото, детската къща, пауните и фазаните, а може би и преди тях. Имаме и заявки за преспиване :)













5 коментара:

  1. Градинката е прекрасна. Според мен се занимавате професионално с дизайн на външни площи :).
    Може ли да попитам специалст като Вас какво ще се случи ако изрежа много ниско едън слабичък и изглеждащ изсъхнал клематис, посаден миналата година?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Клематисите изглеждат като мъртви до момента, в който започват да се разлистват. Изчакайте още известно време дали няма да се появят пъпки. Отглеждам клематиси в градината, но не зная дали почвата не им харесва или си съперничат за пространство и хранителни вещества с много растения, но при мен не вървят добре. И при слабия цъфтеж, който ми показват, някак не ми се ще да пазя тези крехки сухи клечици. :)
      В стария блог имам събрана от тук-там информация за подрязването на клематисите според групата им. http://ljuboznatelna.blog.bg/hobi/2011/02/03/podriazvane-na-klematisi.679337 В интернет също има написано много по въпроса. Но засега съветът ми е да се въоръжите с търпение, докато започне да се разлиства :)

      Изтриване
  2. Благодаря за отговора. Наистина не разбирам как от тъъъъъъъничкото сухо стъбълце ще се развие цъфтящ храст, но няма да го махна.

    ОтговорИзтриване
  3. Гледайки това, си мисля, че живееш в рая. Завидях благородно за градината. Много ми хареса великденската украса.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря много! Може би имаш предвид Мартенската украса? Или имаш кристална топка, защото истината е, че направих венеца-слънце за да го украся за Великден, но нямах търпение и го изпробвах още за Баба Марта. Още нямам ясна идея как да изглежда за Великден, но се надявам пак да ти хареса!

      Изтриване