19 август 2014 г.

Мушкато

      Най-цъфтящото цвете! Радва ме във всякакви цветове. Нямам много, нямам място зимата.

 Пренебрегвани цветя, заради връзката със селото. На мен пък ми харесва да съм селянка. Прекрасен спомен, наситен с мирис на пръст, сено, огън, питките на баба, прясно издоено козе мляко, безкрайни поляни, дебели сенки, манатарки, игри навън от сутрин до мрак.
 Първата любов, първата целувка. Първата цигара (не пуша). Учех се да свиря с пръсти, да псувам като каруцар. Учех се и да копая, да калесвам дръвчета, да правя компоти. Обирах с парче дебела кора от селски хляб тавата от лютеницата. Слушах славея. Слушах петела и лая на кучетата нощем. Гонех светулки. Мечтаех.
   Ех, да можеха мушкатата да ми върнат малко от това......Поне да мечтая, че съм се отучила....







Няма коментари:

Публикуване на коментар