28 септември 2024 г.

Новото дворче - зеленчук

 Олеле, сезонът мина, а аз нищичко не съм написала!

Сега като се е събрало много, няма как да го опиша, а и със сигурност ще забравя нещо. 

Да си похваля новата зеленчукова градина!

Правих аз разсад, сях в срокове, обаче растенията по някое време направо спряха да растат! 

Насях ги в теди тави с многото гнезда. Ама никак не им хареса!!! Пролетта дойде рано, и аз изнасях през деня, внасях вечер. Голяма хамалогия. Погледнах температурите как ще вървят, и направо насях в градината два реда домати, които кръстосаха листенца. Всичко друго едва креташе, в стаята даже държах до май месец едни чушки, които се мумифицираха. А ги сях в началото на март. Извадих още семена и наръсих много в сандъчета. Като кръстосаха, изнесох навън под найлон. Така и така градината не беше още съвсем оправена, да си растат там под найлона.




 Пораснаха, и още как! И моят мъж като каза - всичко сей, че може и да не стане! И аз насадих всичко. Това всичкото бяха над 120 корена домати, а чушките - неизброими! Сях по три наведнъж през 15см. 🤣 Леле каква беше тази почва - благодат! 

И аз си мислех даже, че съм ги наторила, а аз съм им слагала от някакъв компост, който на външен вид беше като угнилата овча тор. Усетих, че не мирише, но реших, че защото е мнооого стара. 


Нямам много снимки. Независимо, че гледам зеленчук петнадесет години, това ми е не особено приятно занимание, и даже не обичам да говоря за него.

  Това са част от камъните, които извадих от мястото. 



Имам и два компостера, бяха натъпкани, два пъти ги прехвърлях, станаха един и половина. после допълвах само половината. А в пълния изникна тиква! Намерихме я полуразложена изхвърлена в нашия двор. Преди това намирах безброй фасове накуп, бутилки, разхвърляни из целия двор. След тиквата вече много ми кипна, и моят мъж отиде на проучване кой съсед си изхвърля боклука в нашия двор. Градинарите на единия били. Те със сигурност не са изхвърляли без да питат може ли. Не са питали мен, разбира се. Това още докато не беше наш двора, но после са продължили по инерция. Няма как да знаят чий е. Но съседът знае. 😡

 Тиква поникна и където е паднала, и в крайна сметка половината двор е в тикви 😁 Покриха грозни гледки, направо живея в селска приказка! 💚
Компостерите. Половин разхвърлих на малините.






То не е тиква, а тиквище! Ето такива стават.



В компостера имах и други изненади. От обелките на картофите поникнаха и картофи! Не само там, а и при малините, където разпръснах полуугнил компост. Даже имах и реколта, формирали са се над земята.





Доматчето, засято на шести април, на четвърти май е левент! 



Не зная от него ли са тия смешници, но имаше и такива. 😜😜😜




Тревата, която насяхме декември, тръгна мощно пролетта, и придаде лустро на това иначе селско местенце. Ще ви го покажа в разгара на лятото. Сините ми грамофончета така и не цъфнаха. Най-вероятно почвата им идва твърде силна. Но пък на листа пораснаха - около три метра покрив над колата до тях. (вдясно). Вляво стърчи гулията. Оттогава порасна още. 








Ами завърших сезона със 120 компотени буркана консервирани домати, 20 изварени - направо готови за лютеница, и още двайсетина малки за мама. И още можеше да са, но сигурно защото ми писна, и доматите се предадоха - започнаха да съхнат от някаква непозната за мен болест. Има колкото за салатка още известно време. А колко раздавах...

А колко краставици имах, еххх! И имам още! Топло е тук. 

И от лютите чушки правих буркани и бурканчета.  В началото реших да ги държа в хладилник, но се очертаваше да направя още минимум два пъти по толкова, и ги сварих колкото за капачките. Останаха само големите буркани в хладилника.


От едно пакетче семе грах набрах 7 килограма, чак сама не вярвам!

Боба малко се изложи, на два пъти нещо го изяждаше, но имам точно колкото изяждаме. 

Царевицата и тя не се представи много добре, но пък хапнахме. Добре, че тиквичките не дадоха много! 😁








Няма коментари:

Публикуване на коментар